fbpx
3 τρόποι για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο e-shop σου!  👍

3 τρόποι για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο e-shop σου! 👍

Επιτέλους ολοκληρώθηκε το Design, οι Developers σταμάτησαν να σου στέλνουν ακαταλαβίστικα emails με λειτουργικότητες που πρέπει να προσθέσουν, η τράπεζα απάντησε επιτέλους για να σου ενεργοποιήσει το Λογαριασμό Εμπόρου και όλα τα προϊόντα σου έχουν “ανέβει”.

Έχεις έτοιμο το νέο σου e-shop!

Και τώρα τι;

Η διαχείριση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δυστυχώς δεν τελειώνει με τη δημιουργία του e-shop και σίγουρα δεν διαφέρει και πολύ από το να ανοίγεις ένα νέο φυσικό κατάστημα για την επιχείρηση σου. Μάλιστα μπορεί να είναι και μια αρκετά πιο αγχωτική διαδικασία σε ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον που σε “βγάζει από τα νερά σου”. Άσχετα με την περισσότερη ή λιγότερη εξοικείωση που έχεις με όλον αυτό τον μυστήριο κόσμο του Ντίτζιταλ (sic) η ερώτηση είναι πάντα μία:

Πώς θα αυξήσω τις πωλήσεις;

Ας δούμε τους 3 βασικούς τρόπους που θα ενισχύσουν αποτελεσματικά την online παρουσία σου και θα οδηγήσουν το e-shop σου ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό:

1. Σωστή παρουσίαση των προϊόντων

Κάτι που συχνά παραβλέπεται ή αμελείται μέσα στις πολλές εκκρεμότητες είναι η σημασία της καλής παρουσίασης των προϊόντων. Αν κάνουμε μια νοητή λίστα, υπάρχουν 4 βασικά στοιχεία που πρέπει να να είμαστε σίγουροι ότι είναι σωστά ώστε τα προϊόντα μας να παρουσιάζονται ικανοποιητικά στο e-shop:

  • Τίτλος που περιγράφει ξεκάθαρα το κάθε προϊόν (ναι η ποσότητα είναι καλό να αναγράφεται στους τίτλους).
  • Υψηλής ποιότητας εικόνα που “κολακεύει” το προϊόν (όχι θολές, πρόχειρες φωτογραφίες).
  • Αναλυτικές περιγραφές που δείχνουν στον πελάτη τα χαρακτηριστικά, τα οφέλη, τη χρήση του προϊόντος και αν υπάρχει κάτι που χρειάζεται προσοχή.
  • Κριτικές και βαθμολογίες πελατών.

Για να δεις όλα τα παραπάνω εύκολα και γρήγορα αρκεί ένα μικρό πείραμα με 4 βήματα:

1: Αντέγραψε τυχαία 4-5 links από προϊόντα στο e-shop σου και στείλτα στον εαυτό σου στο Messenger / Viber / Whatsapp / οτιαλλοχρησιμοποιείς (sic).

2: Από τον τίτλο, τη μικρή περιγραφή και την εικόνα που βλέπεις πόσο πιθανόν είναι να κλίκαρες για να μάθεις περισσότερα;

3: Πάτα ένα ένα όλα τα links και μπες στη θέση του πελάτη που έχει την πρώτη επαφή με την επιχείρηση σου με αυτή τη σελίδα. Υπάρχει αρκετή πληροφορία; Είναι σωστά δομημένη η προϊόντική σελίδα ώστε να απαντάει σε τυχόν απορίες, να σου εξηγεί ακριβώς τι προσφέρει το προϊόν και γιατί να το επιλέξεις αντί για κάποιου ανταγωνιστή;

Βήμα 4: Σου αποπνέει εμπιστοσύνη ώστε να το δοκιμάσεις (αν δεν έχεις ξαναγοράσει κάτι αντίστοιχο) ή να αγοράσεις αυτό αντί για του ανταγωνιστή που συνήθως έπαιρνες μέχρι τώρα; Βρήκες βαθμολογίες ή κριτικές από άλλους που το έχουν χρησιμοποιήσει/αγοράσει ώστε να βοηθήσουν την απόφαση σου και να “σπρώξουν” το ποντίκι στο Προσθήκη στο Καλάθι;

2. Καλή εμπειρία στους χρήστες

Σίγουρα είναι ένα θέμα που θα έχεις ακούσει, ίσως σε συνδυασμό με όρους όπώς UX / User Experience, Χρηστικότητα, User Flow κ.α. Εκτός από buzzwords αυτό που θέλουν να δηλώσουν τα παραπάνω είναι το αν ο Χρήστης / Πελάτης μένει ικανοποιημένος κατά τη διάρκεια περιήγησης στο e-shop σου.

Τι εννoούμε με το “ικανοποιημένος;

Αν έμπαινες σε ένα κατάστημα στο οποίο δεν έβρισκες κανέναν πωλητή να σε εξυπηρετήσει, όλα τα προϊόντα ήταν πεταμένα σε καλάθια χωρίς ταμπελάκια, τιμές ή κατηγορίες και δεν υπήρχε τρόπος να βρεις αυτό που θες, υπάρχει περίπτωση να καθόσουν για πάνω από 2 λεπτά;

Και για να κάνουμε λίγο πιο ρεαλιστικό το παραπάνω παράδειγμα, το παραπάνω κατάστημα βρίσκεται σε ένα τεράστιο mall που έχει 200 άλλα καταστήματα που πουλάνε τα ίδια και αντίστοιχα προϊόντα (βλέπε ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο).

Στόχος σου λοιπόν είναι να προσφέρεις την καλύτερη δυνατή εμπειρία στο χρήστη ώστε να τη συνδυάσει με την επιχείρηση σου κερδίζοντας έτσι νοητά θέσεις από τον ανταγωνισμό. Πλέον το καλό UX είναι προαπαιτούμενο, όχι “καλό θα ήταν να υπάρχει “, γιαυτό και στο προτείνουμε στη λίστα με τα top 3 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αυξήσεις τις πωλήσεις στο e-shop sου.

4 βασικά σημεία πρέπει να ελέγξεις και εδώ ώστε να υπάρχει μια καλή βάση για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη:

  • Φιλική δομή e-shop: Θα πρέπει οι κατηγορίες και τα προϊόντα του eshop σου, να επιτρέπουν στον χρήστη να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που θέλει. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι αν ο χρήστης πρέπει να περάσει μέσα από πολλές σελίδες, χωρίς ξεκάθαρους τίτλους ή οδηγίες και δεν καταφέρει να βρει αυτό που θέλει σε 3 κλικ, θα φύγει από το e-shop σου.
  • Εύκολη ολοκλήρωση παραγγελίας:  Είναι πολύ σημαντικό, η σελίδα της ολοκλήρωσης παραγγελίας, να είναι κατανοητή, εύχρηστη και να μην αποσπά την προσοχή του χρήστη. Αν ο επισκέπτης φτάσει στη σελίδα παραγγελίας αλλά δεν ολοκληρώσει την παραγγελία, τότε μόλις έχασες έναν πελάτη. Προσπάθησε λοιπόν να έχεις μόνο τα απαραίτητα πεδία στη φόρμα ολοκλήρωσης.
  • Πρέπει οι σελίδες να φορτώνουν γρήγορα: Κανένας δε θέλει να επισκεφτεί ένα site που “κολλάει”. Όσο πιο γρήγορα λοιπόν φορτώνουν οι σελίδες, τόσο το καλύτερο. Ειδικά με τις νέες αλλαγές στον αλγόριθμο της Google (βλέπε Core Web Vitals) η ταχύτητα του website συμβάλει και στη θέση που βρίσκεται στα Αποτελέσματα Αναζήτησης. Μπορείς να ελέγξεις την ταχύτητα της σελίδας σου εδώ
  • Ξεκάθαρες σελίδες για τις κατηγορίες και τα προϊόντα: Θα πρέπει τα ονόματα και οι τιμές των κατηγοριών και των προϊόντων να είναι ξεκάθαρα και να υπάρχουν τα κατάλληλα φίλτρα (τα φίλτρα μπαίνουν συνήθως αριστερά της σελίδας). Αντίστοιχα πρέπει να είναι προσβάσιμα και από mobile συσκευές όπως επίσης και όλο το navigation του e-shop.

Καλό είναι όλα τα παραπάνω να καλύπτονται από τη φάση της κατασκευής του eshop παρόλα αυτά με τη διαδικασία ένος website audit μπορούμε να σε βοηθήσουμε σε τυχόν βελτιώσεις ή προσθήκες.

3. Αξιοποιήστε το SEO

Σϊγουρα θα έχεις αναρωτηθεί πώς μπορεις να εμφανίζεσαι ψηλότερα στα αποτελέσματα της Google. Μπορεί να έχεις πάρει απάντηση (συνήθως πιο αφηρημένη απ’ότι πραγματικά είναι) ή και όχι. Για να λύσουμε λοιπόν το μυστήριο η σωστή απάντηση είναι εξαρτάται. Και είναι αλήθεια ότι η θέση σου στα αποτελέσματα της Google εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Άλλοι με μεγαλύτερη και άλλοι με μικρότερη βαρύτητα που συνδυαστικά αξιολογούν το e-shop/website σου και σε κατατάσσουν αντίστοιχα.

Αυτά που σίγουρα μπορείς να ελέγξεις και να κάνεις άμεσα, είναι ότι αφορά το on-site SEO. Δηλαδή ότι αφορά στο περιεχόμενο και στη δομή του e-shop σου. Σου αναφέρουμε τα 5 βασικά στοιχεία που κοιτάει ο αλγόριθμος της Google:

  • Σιγουρέψου ότι έχεις πιστοποιητικό SSL στο eshop σου: Αν μπροστά από την ιστοσελίδα σου εμφανίζεται http αντί για https, μάλλον ήρθε η ώρα να πάρεις μια πιστοποίηση SSL για το website σου. Με λίγα λόγια το λουκετάκι πριν το domain είναι απαραίτητο.
  • Σιγουρέψου ότι το eshop σου εμφανίζεται καλά και στα κινητά: Η Google δίνει εξαιρετική σημασία στο πόσο καλά εμφανίζονται οι σελίδες στα κινητά. Μπορείς να ελέγξεις αν η σελίδα σου είναι φιλική προς τα κινητά, με το σχετικό εργαλείο της Google. Πλέον από τα στατιστικά που βλέπουμε τουλάχιστον το 80%-85% όλης της κίνησης στο e-shop θα προέρχεται από κινητά.
  • Δες αν αργούν να φορτώσουν οι σελίδες: Ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης μιας ιστοσελίδας στη Google.  (δες και σημέιο 2)
  • Τοποθέτησε τα σωστά keywords στους τίτλους των σελίδων του eshop σου: Αν για παράδειγμα πουλάς τσάντες, προσπάησε να χρησιμοποιήσεις πιο συγκεκριμένους τίτλους για τις κατηγορίες σου. Π.χ. γυναικίες τσάντες πλάτης.
  • Ξεκίνα ένα blog: Πλέον, σχεδόν κάθε επιχείρηση με website, έχει και το δικό της blog. Ένα εταιρικό blog μπορεί να φέρει περισσότερους επισκέπτες στη σελίδα σου, άρα και πιο πολλούς πιθανούς πελάτες. Όπως και εσύ που διαβάζεις τώρα αυτό το άρθρο ίσως θα ήθελες να ρίξεις μια ματιά σε κάποια από τα Projects μας εδώ.

Υπάρχουν φυσικά και άλλοι τρόποι που βελτιώνουν την κατάταξη σου στη Google αλλά αυτό ίσως είναι μια διαδικασία που απαιτεί πιο τεχνικό background και θα ήθελες να συζητήσουμε μαζί .


Αν έφτασες μέχρι εδώ οφείλουμε να σου δώσουμε Συγχαρητήρια 🙌, κατανοούμε την αγωνία σου και την προσπάθεια που καταβάλεις για να πετύχει το νέο άνοιγμα που επιχειρείς στο χώρου του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Η εμπερία μας στο χώρο μας έχει δείξει ότι τα αποτελέσματα έρχονται όταν υπάρχει κατανόηση του προβλήματος και ξεκάθαρη πορεία προς τη λύση.

hello@belowthefold.gr

Digital Creative Agency based in Athens.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

0

LOADING